تفاوت وبلاگ و وب سایت | سایت بهتر است یا وبلاگ؟

۲ بازديد
وبلاگ و وب سایت هر دو جزء جدایی ناپذیر دنیای اینترنت هستند و از هر دو برای انتشار اطلاعات استفاده می شود. پرسش مهم این است که: طراحی سایت چیست؟ طراحی سایت بر طبق قواعد و دستورات برنامه نویسی خاصی است اما در ساخت وبلاگ چنین چیزی وجود ندارد. وبلاگ و وب سایت به تنهایی تعریفی دارند و هر یک برتری هایی نیز نسبت به یکدیگر خواهند داشت که در ادامه این مقاله به تعریف هرکدام و تفاوت بین آنها خواهیم پرداخت.وبلاگ چیست؟ :
وبلاگ یک نوع وب سایت است که در آن محتوای جدیدتر در ابتدا ظاهر می شود یعنی محتوای تازه منتشر شده اولین چیزی است که کاربر می بیند. وبلاگ معمولا توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد برای ارائه اطلاعات با موضوعات متنوع و دلخواه به وجود می آید. وبلاگ ها اغلب پویا هستند و مرتب به روز رسانی می شوند و چند وبلاگ نویس وظیفه انتشار مقاله های جدید را به عهده دارند.

وب سایت چیست؟ :
وب سایت مکانی در اینترنت است که مجموعه ای از صفحات را شامل می شود و هر صفحه دارای یک آدرس اینترنتی است. این صفحات به هم پیوسته هستند و هرکدام شامل متن، تصویر، لینک و قالب بندی است. سایت ها با نام دامنه یا همان آدرس های اینترنتی شناسایی می شوند. مرورگرها وظیفه نمایش وب سایت ها را به کاربر برعهده دارند. وب سایت ها و محتویات آنها بر روی سرور قرار گرفته اند. وقتی که نام دامنه ای را در مرورگر تایپ می کنید، مرورگر درخواستی به سرور می فرستد و سرور فایل های مربوط به آدرس مورد نظر را برای مرورگر ارسال می کند. مرورگر نیز این اطلاعات را برای کاربر نمایش می دهد.

چه تفاوتی بین وبلاگ و وب سایت وجود دارد؟ :
همه وبلاگ ها می‌توانند یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت باشند. با این حال، وب سایت‌ را نمی‌توان وبلاگ‌ نامید. سایت ها مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم هستند که هر صفحه مختص به موضوعی خاص است اما وبلاگ ها تگ صفحه هایی هستند که در آنها دسته بندی موضوعی وجود ندارد. در ادامه به تفاوت های عمده ای که بین این دو وجود دارد می پردازیم.

وبلاگ ها اغلب رایگان هستند اما طراحی سایت مستلزم صرف هزینه است.
سایت از چندین صفحه تشکیل شده است که هر صفحه دارای آدرس منحصر به فرد است.
محتوای وبلاگ در یک صفحه و به ترتیب زمان انتشار مرتب می شود، اما مطالب سایت در دسته بندی و صفحات متعدد قرار می گیرند.
در وبلاگ ها محتوا و مقالات توسط تگ ها و دسته بندی ها سازماندهی می شوند اما در سایت ها از صفحات برای سازماندهی و نمایش محتوا استفاده می گردد.
استفاده از وبلاگ نیازمند داشتن دانش برنامه نویسی نیست اما طراحی سایت به کارگیری دانش برنامه نویسی می خواهد و طراحی آن پیچیدگی بیشتری نسبت به وبلاگ دارد.
عموما سایت ها متعلق به شرکت ها، ارگان ها و سازمان های مختلف است اما بلاگ ها بیشتر شخصی هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.